NOVÉ METODY V MATEMATICE
Když se řekne "matematika", každému se vybaví počítání příkladů, násobilka, slovní úlohy, vzorečky, rovnice, ... . Touto tradiční matematikou prošel asi každý. Tradiční vyučování matematiky na 1. stupni klade důraz na nácvik sčítání, odčítání, násobení a dělení, slovní úlohy /mimochodem noční můra všech rodičů/.
Přitom však matematika může dětem přinést podstatně více. Může rozvíjet jejich schopnosti zkoumat, hledat vhodná řešení problémů, dopomoci ke získání zkušeností s organizací jevů, se zpracováním dat, s propojením různých myšlenek aritmetiky, geometrie i kombinatoriky. Matematické schopnosti se totiž mohou rozvíjet pomocí různých prostředí, opírajících se o předchozí každodenní zkušenosti dětí.
Proto jsem se rozhodla poskytnout dětem něco navíc, něž je v našem pracovním sešitě. Začínám děti učit v matematice také jinými metodami práce. Na některých školách se těmto metodám věnuje velká pozornost a jsou základem výuky matematiky v mnoha 1.třídách. Postupně Vás budu s touto netradiční matematikou seznamovat, tak, jak budeme postupovat s dětmi.
S dětmi jsem začala provádět tzv. KROKOVÁNÍ. Jedná se o porozumění číslům, která jsou vyjádřena změnou polohy těla - kroky vpřed nebo vzad, nebo porovnání poloh postoje dítěte u číselné osy. Na podlaze třídy jsou nalepena čísla v kruzích, podél nichž děti krokují a učí se tak počítat. Dětem jsem nalepila na lavici malou číselnou osu, pomocí níž také počítají.
Postupně Vás dál budu seznamovat s novými netradičními metodami učení v matematice tak, jak jimi budeme s dětmi procházet.
Jednou z dalších je "hra" na AUTOBUS. Jedná se o pochopení počtu, porovnávání, zapamatování, představivost, myšlení, kombinování, uvažování.Děti Vás jistě seznámí s tím, jak autobus jezdí.
STAVÍME STAVBY Z KRYCHLÍ A DAŘÍ SE NÁM TO. BRZY BUDEME STAVĚT PODLE PLÁNKŮ.
DNES JSME SE NAUČILI OPĚT NĚCO NOVÉHO Z TÉTO MATEMATIKY. JE TO POČÍTÁNÍ V PYRAMIDÁCH. JSME ZASE O NĚCO CHYTŘEJŠÍ A JE TO DALŠÍ METODA, JAK SI PROCVIČIT POČÍTÁNÍ.